Városlista
2025. május 18, vasárnap - Erik, Alexandra

Hírek

2019. Október 03. 13:00, csütörtök | Belföld
Forrás: mti - illusztráció: pixabay

A fizikai dolgozókat teljesítmény-alapú juttatásokkal tudják megtartani a cégek

A fizikai dolgozókat elsősorban teljesítmény-alapú juttatásokkal tudják megtartani a cégek - derül ki a BrandFizz Employer Branding Kft. felméréséből, amelyről közleményben tájékoztatták az MTI-t.

A munkáltatói márkaépítéssel foglalkozó cég 967 kékgalléros munkavállaló bevonásával készített felmérést tavaly és idén május között.

A felmérés szerint a fizikai dolgozóknak is szükségük van munkájuk elismerésére. A megkérdezett munkavállalók 48, illetve 38 százaléka szerint a dolgozók felmondása elsősorban a teljesítményalapú bónusz, illetve a teljesítmény elismerésének hiányával magyarázható. A válaszadók 37 százaléka vélekedett úgy, hogy a dolgozók kilépése a nem megfelelő fizetéssel, valamint a munka és magánélet egyensúlytalanságával áll összefüggésben.

A közlemény idézte Horváth Ádámot, a BrandFizz Employer Branding Kft. társalapítóját, aki rámutatott: a dolgozók megtartása érdekében a fizetés mellett átlátható juttatási rendszerre is szükség van. A munkaerő megtartása nem oldható meg egy jól sikerült és nagy költségvetésű céges karácsonyi bulival - jelezte a szakember.

A felmérésből kiderült, a fizikai dolgozóknak fontos, hogy milyen a csapat és milyen hangulatban telik a munkaidő. Ezeket a tényezőket csupán a stabil, biztonságos munkakörnyezet iránti igény és a fizetés előzi meg.

A kutatás szerint a kékgallérosok nagyvállalatnál szeretnek a legjobban dolgozni. Meghatározó számukra, hogy elégedettek legyenek a közvetlen felettes személyével, elérhetőségével, valamint a kihívással is.

A kutatásban vizsgálták azt is, hogy milyen csatornákat használnak tájékozódásra a kékgalléros álláskeresők. Az eredmények szerint 58 százalékuk ismerősökön, barátokon keresztül tájékozódik, közel 37 százalékuk megnézi a cég karrier oldalát álláskereséskor, hírlevéllel viszont csak 11 százalékuk érhető el.

A 2016-ban alapított BrandFizz Employer Branding Kft. a munkáltatói márka kiépítésében nyújt segítséget a vállalkozásoknak, hogy alkalmazkodni tudjanak a megváltozott munkaerőpiaci körülményekhez.

Címkék: dolgozó, juttatás

Ezek érdekelhetnek még

2025. Május 18. 08:27, vasárnap | Belföld

Nagy István: május végén Magyarország kihirdetheti a mentességet a ragadós száj- és körömfájás ügyében

A ragadós száj- és körömfájás vírus utolsó kitörése óta nem észleltek új eseteket, a lappangási idő leghosszabb részén is \"túl vagyunk\".

2025. Május 18. 08:24, vasárnap | Belföld

Eddig fél millió ember küldte vissza a Voks lapokat

Átlépte a félmilliót a visszaküldött Voks 2025 szavazólapok száma - közölte a Miniszterelnöki Kabinetiroda parlamenti államtitkára szombaton a közösségi oldalára feltöltött videójában.

2025. Május 17. 08:27, szombat | Belföld

Elkészült az egymilliomodik Audi Q3 modell az Audi Hungaria győri gyárában

Legördült a gyártósorról az egymilliomodik Audi Q3 modell az Audi Hungaria Zrt. győri gyárában. Az ünnepség részeként az Audi Hungaria és a magyar kormány megújította a 2013-ban kötött stratégiai együttműködési megállapodását.

2025. Május 17. 08:20, szombat | Belföld

Orbán Viktor: példátlan, hogy egy nem NATO-tagállam titkosszolgálati akciókat hajt végre egy NATO-tagállam, Magyarország ellen

Példátlan, hogy a nem NATO-tagállam Ukrajna titkosszolgálati akciókat hajt végre egy NATO-tagállam, Magyarország ellen