Hírek
2013. Január 14. 12:48, hétfő |
Belföld
Forrás: MTI
A magas telítettzsír-tartalmú étel asztmát, kiütést okozhat gyerekeknek
A magas telítettzsír-tartalmú ételek - például gyorséttermi húspogácsák - gyakori fogyasztása csökkentheti a gyerekek immunrendszerének hatékonyságát, és egyebek között asztmát és bőrkiütést okozhat nekik - állapították meg új-zélandi tudósok.
Az ötven országra kiterjedő vizsgálat szerint azoknál a tizenéveseknél, akik egészségtelen, tápanyagban szegény, de kalóriában gazdag ételeket - az elterjedt angol elnevezéssel junk foodot - vesznek magukhoz háromszor vagy többször egy héten, 39 százalékkal magasabb a kockázata annak, hogy súlyos asztma fejlődik ki náluk. Fiatalabb gyerekeknél 27 százalékos a veszély növekedésének mértéke.
Az érintett fiatalok az átlagnál hajlamosabbak kötőhártya-gyulladásra és bőrkiütésekre is.
Az Aucklandi Egyetem kutatói 181 ezer hat-hétéves, valamint 319 ezer 13-14 éves gyerek étrendjét vették szemügyre, majd megkérdezték őket, vannak-e allergiás tüneteik.
"A magas zsírtartalmú ételek fokozottan hozzájárulhatnak az asztma, a kötőhártya-gyulladás és az ekcéma megjelenéséhez" - vonták le a következtetést a tudósok a British Medical Journal című szakfolyóiratban részletesen ismertetett tanulmányukban.
Egyidejűleg arra a véleményre jutottak, hogy friss gyümölcsök és zöldségfélék heti háromszori fogyasztása a fiatalabb korcsoportban 14, az idősebbeknél 11 százalékkal csökkentheti az allergiás tünetek kialakulásának kockázatát.
Ezek érdekelhetnek még
2026. Június 10. 09:00, szerda | Belföld
Magyar Péter: történelmi jelentőségű törvénycsomagot nyújtottak be az Országgyűlésnek
2026. Június 10. 06:55, szerda | Belföld
OGY - Benyújtotta a kormány az európai uniós források hazahozatalához szükséges törvényjavaslatot
Benyújtotta a kormány az európai uniós forrásokhoz való hozzáférés érdekében szükséges egyes törvények módosításáról szóló javaslatot kedden este.
2026. Június 09. 16:00, kedd | Belföld
Kapitány István teljes miniszteri fizetését a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentőalapítványnak ajánlja fel
Kapitány István a teljes miniszteri fizetését a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentőalapítványnak ajánlja fel. A gazdasági és energetikai miniszter ezt hétfő este jelentette be a Facebook-oldalán.
2026. Június 09. 15:00, kedd | Belföld
Vitézy Dávid: újra elérhető a Vonatinfo webes felülete
Újra elérhető a teljesen nyilvános, regisztrációhoz nem kötött Vonatinfo - közölte Vitézy Dávid, közlekedési és beruházási miniszter a Facebook-oldalán hétfőn.
