Hírek
2013. Május 14. 10:41, kedd | Helyi
Az adóhatósági iratok kézbesítési szabályainak 2013. évi változásai
Az adóhatósági iratok kézbesítésének szabályairól az adózás rendjéről szóló törvény rendelkezik.
A hivatalos irat a postai kézbesítés sikertelensége esetén több okból kifolyólag érkezhet vissza a NAV-hoz, melyek közül a törvény ez évi módosítását megelőzően kizárólag a „nem kereste”, „átvételt megtagadta”, „levélszekrény hiánya miatt kézbesíthetetlen” és a „címzett ismeretlen helyre költözött” eseteket rendezte. A kézbesítés eredménytelenségének fogalmába azonban beletartoznak más, a posta által használt kifejezések is.
Ennek alapján a törvény általános szabályként határozza meg, hogy az adózónak szabályosan kézbesített adóhatósági iratot a kézbesítés megkísérlésének napján kézbesítettnek kell tekinteni, ha a küldemény a NAV-hoz a kézbesítés eredménytelensége miatt érkezik vissza. Az új szabályok szerint a NAV-nak a kézbesítési vélelem beálltáról nem kell értesítenie az adózót, ez alól azonban kivételt képeznek azok az esetek, amikor erről elektronikus úton értesítést kell küldeni.
A törvény új rendelkezést vezetett be a személyes átadás esetében. E szerint az adóhatósági iratot a személyes átadásának megkísérlése napján akkor is kézbesítettnek kell tekinteni, ha az adózó, vagy az irat átvételére jogosult meghatalmazottja az átvételt megtagadta.
Az új rendelkezés orvosolja a többes képviselettel kapcsolatos problémákat. A módosítás szerint, a NAV csak az egyik képviselőnek kézbesíti az iratot. A képviselőt kijelölheti az adózó meghatalmazott képviselői közül, ha azonban ezzel a lehetőséggel nem él, akkor a NAV választja ki a meghatalmazottak közül azt a képviselőt, akinek az iratot kézbesíti.
A kézbesítés eredménytelensége miatt, valamint a „nem kereste” jelzéssel visszaérkezett adóhatósági iratok esetében a NAV honlapján 15 napra közzéteszi a kézbesítési vélelemmel kapcsolatos adatokat, így az adózó adóazonosító számát, az adóhatósági irat ügyiratszámát, a közzététel időpontját, valamint azt a telefonszámot, amelyen érdeklődni lehet az irat átvételével kapcsolatban. A közzététellel egyidejűleg a NAV a honlapon közzétett adatokról elektronikusan értesíti az Ügyfélkapuval rendelkezőket. A közzétételtől számított 15 napon belül az érintettek igazolási kérelmet nyújthatnak be a NAV-hoz.
Amennyiben a címzett, vagy az irat átvételére jogosult meghatalmazott megtagadja az irat átvételét, akkor nem kerül sor a kézbesítési vélelemmel kapcsolatos adatok interneten való közzétételére. Ez esetben változatlanul a személyes átadás megkísérlésének napján kell kézbesítettnek tekinteni az adóhatósági iratot.
Ezek érdekelhetnek még
2024. Március 22. 09:08, péntek | Helyi
TÖRETLEN EGYÜTTMŰKÖDÉS
Közös képzést tartottak a rendőrök és az önkéntes tűzoltók.
2024. Március 17. 07:12, vasárnap | Helyi
Olimpiai selejtező
Hiába védett ihletett formában Bartucz, kikapott a kéziválogatott
2024. Március 09. 06:53, szombat | Helyi
Aranycsata
Jön a rangadó a bajnoki címért folyó küzdelemben