Városlista
2024. augusztus 15, csütörtök - Mária

Hírek

2013. Augusztus 12. 05:00, hétfő | Belföld
Forrás: orientpress

Az asszony a márkák terén is ingatag

Az asszony a márkák terén is ingatag

Hűségesnek bizonyultak a magyar férfiak -legalábbis a márkák tekintetében. A Grando online pláza legfrissebb felmérésében mindkét nem képviselőinek többsége úgy nyilatkozott, hogy nem cserélné le jól bevált márkáját csak azért, mert egy másik trendibb, divatosabb, szexibb. A mondás, mely szerint „az asszony ingatag” azonban ez esetben is igaz, hiszen a hölgyek közel 50 százaléka válaszolta azt, hogy hajlandó lenne túllépni a megszokott márkáján, ha népszerűbbet talál – ez az arány a férfiak esetében egy kicsit alacsonyabb.

A divathóbort az alacsonyabb végzettségűeket, vékonyabb pénztárcájúakat és a vidékieket érinti meg a leginkább, havi 70 ezer forintos bevétel alatt is fontos, hogy milyen az imidzse annak a terméknek, amit hordanak, használnak. Ezzel szemben a havi 300 ezer forint felett keresők több mint 60 százalékban ragaszkodnak a terméken látható logóhoz, még akkor is, ha már van annál divatosabb a piacon. Az online pláza felméréséből az is kiderül, hogy általánosságban mennyire márkahűek a magyar vásárlók. Nos, meglehetősen.

„A válaszadók 26 százaléka márkahűnek vallotta magát, 10 százalék pedig egyenesen márkafüggőnek – fedte fel Orova Balázs, a Grando.hu B2C üzletág-igazgatója. – Igaz, több mint 20 százalékuk úgy vallott, hogy egyáltalán nem kötődik semmilyen brandhez, 27 százalék hajlamos az ingadozásra, a maradék pedig arra húz, ahol éppen jó akciót lát.”

A Grando arra is kíváncsi volt, hogy vajon az ár, az akciók mennyire befolyásolják a magyar internetes vásárlókat. Érdekes, hogy - bár csak pár százalékkal -, de a nők az árérzékenyebbek. Leginkább a 70-100 ezer forint közötti keresetűek (nők, férfiak egyaránt) mondták azt, hogy lecserélnék márkájukat egy olcsóbbra, esetükben 5-ből 3-an nyilatkoztak így. Ahogyan nő az összeg, amiből a vásárlók havonta gazdálkodhatnak, úgy csökken az akciók vonzereje. A 300 ezer felett keresőknél a megkérdezettek kevesebb, mint felét érdekelte az ár, őket inkább a márka előnyei nyűgözik le. Alakul a tudatos vásárlói magatartás is, hiszen a Grando használói elsöprő többséggel inkább azt a brandet választanák, amelyet tesztelhetnek előtte, netán nyereményjáték is kapcsolódik hozzá.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Augusztus 15. 17:17, csütörtök | Belföld

Szent István Nap: a Road Movie Live-on mindenki megtalálhatja a kedvencét

A Road Movie Live évről évre a Szent István Nap egyik legnépszerűbb programhelyszíne, amely az idén augusztus 19-én és 20-án is különleges zenei élményt kínál azoknak, akik kilátogatnak a Műegyetem rakparti koncertekre.

2024. Augusztus 15. 09:49, csütörtök | Belföld

Az idén is nagyot szól majd a tűzijáték Magyarország születésnapján (videó)

Monumentális látványban lehet részük mindazoknak, akik a budapesti tűzijátékkal koronázzák meg a Szent István-napot.

2024. Augusztus 14. 07:42, szerda | Belföld

NGM: népszerű az otthonfelújítási program

Népszerű az otthonfelújítási program, a kormány folyamatosan vizsgálja, hogyan teheti még egyszerűbbé a pályázati folyamatot - közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) kedden az MTI-vel.

2024. Augusztus 14. 07:40, szerda | Belföld

Szerdától harmadfokú hőségriasztás lép érvénybe

Szerdától vasárnapig harmadfokú hőségriasztás lép érvénybe - olvasható a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság honlapján.