Hírek
2015. Szeptember 19. 00:00, szombat | Helyi
Bemutatkozik a Baleno
Amikor a Suzuki nekilátott, hogy egy semmilyen korábbihoz nem hasonlítható ötajtós modellt tervezzen, első lépésként kijelölte a vezérelvet: semmiben ne fogd vissza magad!
És megszületett az eredmény, a Suzuki Baleno, amelyben a legkorszerűbb csúcstechnológiák alkalmazásával és okos helykihasználással sikerült megvalósítani a könnyed, áramvonalas stílus és a kiemelkedő teljesítmény harmonikus egységét.
Az ötajtós személygépkocsik világában új minőséget hozó, kiváló vezetési élményt nyújtó, a mai vásárlók igényeit kielégítő új modelljének megalkotásakor a Suzuki nem kisebb célt tűzött maga elé, mint hogy a lehető legmagasabb szintre fejlessze a kompakt autó fogalmát. Ahogy a Balenót megalkotó tervezőcsoport főmérnöke, Kunihiko Ito fogalmaz: „Célunk az ideális ötajtós modell kifejlesztése volt. Egy kompromisszumok nélküli, elegáns, kifinomult és felnőtt karakterű autót akartunk létrehozni. A Baleno tökéletesen egyesít minden, olyan tulajdonságot, ami egy ilyen méretű autótól elvárható: kiváló formaterv, praktikum, kényelem, jó irányíthatóság, kiemelkedő menetteljesítmény és üzemanyag-hatékonyság.”
Az „energikusan áramló folyadéktömeg” témájára épülő formaterv, a kompakt karosszéria, a tágas beltér és a hatékony hajtásláncok a Balenóban új generációs platformra kerültek, mindez együtt hozta létre a stílus, praktikum, jó irányíthatóság, menetteljesítmény és üzemanyag-hatékonyság ideális egységét. A Baleno emellett hosszú utazásra is kényelmes, az első és a hátsó üléseken felnőtt utasok számára is rendkívül tágas a tér, és a csomagtartó űrtartalma is nagy.
Az új Baleno forgalmazása jövő tavasszal kezdődik Európában.
A Baleno fő tulajdonságai
Új generációs, megnövelt szilárdságú, csökkentett súlyú platform; kiváló üzemanyag-hatékonyság, kezelhetőség és stabilitás mellett nagyfokú biztonság, valamint zaj-, rezgés- és úthiba-csillapítás.
Az új fejlesztésű közvetlen befecskendezésű, nagy nyomatékú BOOSTERJET turbómotornak, valamint az SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki)*1 „okos” enyhe hibridhajtással segített 1,2 literes DUALJET motornak köszönhetően a Balenóban egyesül a kiváló üzemanyag-hatékonyság és a Suzuki történetének legaerodinamikusabb ötajtós formaterve.
A sportos – alacsony és széles – építés, az avantgárd orr-rész, a körbefutó ablakok és szélvédő, az erőteljes, határozott karaktervonalak, lágy kontúrok és folytonos felületek eleganciát és erőt sugároznak.
Az autó beltere olyan innovatív technológiákat vonultat fel, mint a fejlett multiinformációs színes kijelző, a sebességhatárolós aktív tempomat vagy az Apple CarPlay2-kompatibilis okostelefonnal összeköthető hangszolgáltatás-megjelenítő rendszer (Smartphone Linkage Display Audio).
Bőséges helykínálat öt felnőtt számára, elöl tág válltérrel, hátul nagy lábtérrel.
A tágas és rugalmasan alakítható csomagtér kategóriaelső3 térfogatot kínál.
Radaros féktámogató rendszer (RBS)2 és egyéb átfogó biztonsági berendezések gondoskodnak a biztonságról és a bent ülők nyugalmáról.
1Csak az 1.2. DUALJET motoros változatokhoz.
2A jármű felszereltségétől függően.
3A Suzuki által B szegmensbe sorolt (3,7–4,0 méter teljes hosszúságú) ötajtós modellek között.
Áramló dizájn
A Baleno formatervét teljes egészében az ívelt vonalakban és az expresszív felületekben megnyilvánuló „energikusan áramló folyadéktömeg” téma határozza meg. A jármű széles és elnyújtott sziluettje ugyanakkor az erőteljességet és sportosságot hangsúlyozza.
Külső formaterv
Elölnézetben a karosszéria lágyan tágul az utastértől kifelé. Ennek köszönhető az alacsony, széles, sportos, egyben elegáns profil, amit széles lökhárító, hűtőrács, különleges LED-helyzetjelzők, nagyméretű, körbefutó ablakok és sötétített A oszlopok tesznek teljessé. Oldalnézetben a karaktervonalak az orrtól futnak a karosszéria hátsó részéhez, áramvonalas domborulatokat hozva létre, míg az előre dőlő hátsó szélvédő a dinamikus energia orr-irányba való áramlásának érzetét kelti. A lágy körvonalú, töretlen felszínek az erő és elegancia együttesét sugallják.
További külső jegyek:
A nagy intenzitású projektor fényszórók* fekete és króm dizájnja férfiasságot és életerőt sugall. A LED-helyzetjelzők* egyben állandó nappali fényként is funkcionálnak, belső lencséik egyenletes fénysugarat biztosítanak. Mindezek együtt „high-tech” benyomást keltenek.
Kiszállás után „Guide me light” vezetőfényes fényszórók* segítik a vezetőt és utasait a sötétben való tájékozódásban, illetve amikor távirányítóval nyitják a jármű ajtaját.
A LED-es kombinált hátsó lámpák különleges megjelenést kölcsönöznek az egyenletes fénysugárzást biztosító belső lencsék kialakításának köszönhetően, és fokozzák a technikai fejlettség érzetét..*
Kilenc színváltozat áll rendelkezésre, köztük a karosszéria ívelt vonalait hangsúlyozó „Prémium ezüstmetál”, valamint a “Kéksugár gyöngyházmetál”, amely zöldes árnyalattól vörös tónusig változik a környezet fényviszonyaitól függően.
Színjátszó rozsdamentes acélból készült külső ajtószigetelések és krómszínű ajtókilincsek emelik a jármű eleganciáját.*
Nagyméretű körbefutó ablakok, sötétített A oszlopok és fekete ablakszárnyak teszik sportosabbá a Baleno dizájnját.
Az aerodinamikai tulajdonságok további javítása érdekében a karosszéria áramló körvonalaiba vékony tetőspoilert integráltak.*
A 16 colos alumínium felnik* vagy 15 colos acélkerekek* mechanikus jelleget kifejező formaterve kontrasztot képez a karosszéria áramló körvonalaival.
Beltér
Az ívelt vonalú műszerfal kétoldalt kiszélesedik, ami növeli a tágasság érzetét. Az ezüst díszítőelemek kiemelkednek az utaskabin visszafogott, fekete árnyalatából. Az audiorendszer, a légkondicionáló, a sebességváltás-jelző és egyéb eszközök kapcsolóinak borostyánszín fénye is emeli a kabin stílusosságát.
Az elegáns stílus mellett számos innovatív eszköz gondoskodik a szükséges információkról, s teszi kényelmesebbé, könnyebbé a vezetést:
A műszerfalban nagyméretű, színes, HD felbontású LCD kijelző tájékoztat a jármű aktuális teljesítményéről, és nyújt egyéb információkat felhasználóbarát, jól olvasható grafikai megoldásokkal. A kiemelt információelemek között szerepel egyebek mellett a gyorsulási erő, a motorteljesítmény, a nyomaték, a gázadás és a fékezés, valamint az energiaáramlás adatai (SHVS-sel felszerelt járművek esetében).*
Smartphone Linkage Audio Display héthüvelykes kijelzővel, USB-porttal és SD-kártyanyílással. A kijelzőn a tolatókamera képe is megjelenik.* Ha a rendszerhez USB-kábel segítségével iPhone-t csatlakoztatnak, az érintőképernyőn megjelennek az Apple CarPlay különféle szolgáltatásai: térképek, telefon, üzenetek, zene és podcastok, hangoskönyvek, külső fejlesztőtől származó Apple CarPlay-kompatibilis appok. MirrorLink segítségével más okostelefonok is csatlakoztathatók a rendszerhez.
Egyedülálló körkijelző és erős kontrasztú LCD-panel emeli ki az automata légkondicionálót.*
Az adaptív sebességtartó milliméteres hullámhosszon működő radar segítségével figyeli a követési távolságot, és szükség esetén automatikusan gyorsítja, illetve lassítja a járművet, hogy a vezető által beállott érték szerint hosszú, közepes vagy rövid távolságot tartson a közvetlenül a jármű előtt haladó másik járműtől. A sebességtartó rendszer sebességhatárolót is magában foglal, ami nem engedi, hogy a jármű a vezető által beállított sebesség fölé gyorsuljon, bármennyire nyomja is a gázt.
*A jármű felszereltségi szintjétől és az extrák konfigurációtól függően.Új technológiák a jobb teljesítmény szolgálatában
Az új Baleno három új műszaki megoldást vonultat fel a jobb menetteljesítmény és a hatékonyabb üzemanyag-felhasználás érdekében: az új generációs platformot, az új közvetlen befecskendezésű BOOSTERJET turbómotort és az SHVS enyhe hibridhajtást.
Új generációs platform
Az új generációs Suzuki platform kifejlesztésekor a súlycsökkentés és a teljesítménynövelés érdekében a mérnökök radikális változtatásokat hajtottak végre a jármű alvázán. A Baleno osztályában jelenleg használatoshoz képest mintegy 10 százalékkal sikerült megnövelni a karosszéria szilárdságát. A lágy formát létrehozó folyamatos vázstruktúrának köszönhetően az autó súlya mintegy 15 százalékkal csökkent.
A teljes járműre kiterjedő optimalizálás az alvázhoz kapcsolódó elemeket is magában foglalta. Így sikerült a rezgést és a zajokat is csökkenteni, ugyanakkor a vezetési kényelmet is megtartani.
Az új közvetlen befecskendezésű BOOSTERJET turbómotor
Az új fejlesztésű közvetlen befecskendezésű BOOSTERJET turbómotort jobb üzemanyag-hatékonyság és kellemesebb vezethetőség jellemzi, amit a kis űrtartalmú, nagy nyomatékú turbófeltöltő tesz lehetővé.
A turbónyomást szabályozó szelep vezérlése segítségével, ami bezáródik és növeli a feltöltőnyomást fokozott terhelés esetén, viszont nyitva marad normál körülmények között, a BOOSTERJET motor csökkenti a pumpálási veszteséget, egyszerre növelve a teljesítményt és az üzemanyag-felhasználás hatékonyságát.
A Balenót az egyliteres BOOSTERJET motor hajtja, amelynek a teljesítménymaximuma 82 kW, maximális nyomatéka pedig 170 Nm.
A Baleno az 1,2 literes DUALJET motorral is rendelhető. Ez a kettős befecskendezésű benzinmotor emelt termikus hatásfokával kiváló egyensúlyt teremt a teljesítmény és az üzemanyag-hatékonyság között.
Az erőátvitelt tekintve az egyliteres BOOSTERJET motor kétféle váltórendszerrel rendelhető. Az egyik az optimális fokozatkiosztású, ötsebességes kézi váltó, amelyben az erre a célra külön kifejlesztett konvergens sebességfokozat-lokalizáló rendszernek köszönhetően kisebb a súrlódási veszteség, ugyanakkor jobb a váltás érzete. A másik a hatsebességes automata sebességváltó, amely kis sebességnél is nagy teljesítményt, nagy sebességnél pedig optimális üzemanyag-felhasználást biztosít. Az 1,2 literes DUALJET motorhoz az egyliteres BOOSTERJET-éhez hasonlóan ötsebességes kézi, illetve fokozatmentes automata sebességváltó is rendelhető.
Az intuitív felfüggesztést az első kerekeknél alkalmazott MacPherson rugóstagokkal és tekercsrugókkal, illetve a hátsó kerekeknél lengőkar-tekercsrugó kombinációval a közvetlen visszajelzést adó működéshez fejlesztették ki. A csökkentett gördülési ellenállású gumiabroncsok anélkül fokozzák az üzemanyag-felhasználás hatékonyságát, hogy áldozatul esne a stabil iránytartás, az utazási kényelem vagy a fékezés hatékonysága.
A jármű finomhangolását sorozatos tesztek során Európában végezték; a Baleno kínálta vezetési élmény a Suzuki azon törekvésének eredménye, hogy megteremtse az egyensúlyt a fürgeség és az utazás fokozott kényelme között.
Új enyhe hibridhajtás (SHVS)1
A Suzuki SHVS enyhe hibridhajtása integrált gyújtásgenerátort (ISG) használ, ami besegít gyorsításkor, és energiát termel a regeneratív fékezés során, hatékonyabban, mint a hagyományos generátorokkal működő rendszerek.
Az ISG elektromotor funkciója a regeneratív fékezés során termelt villamos energiát használja fel. Ez hatékonyabb üzemanyag-felhasználást tesz lehetővé, hiszen besegít a robbanómotornak, és megtakarítja azt a többletüzemanyagot, amire a nagy üzemanyag-igényű műveletek, az álló helyzetből történő elindulás és a gyorsítás során lenne szükség. Hagyományos indítómotor helyett az ISG szíjhajtású indítórendszert alkalmaz, ami egyenletes, zökkenőmentes újraindítást biztosít a motor automatikus leállítása után.
Ehhez járul, hogy a Balenóba szerelt SHVS kisméretű, nagy teljesítményű lítiumion-akkumulátort alkalmaz, így a gyakori rásegítésnek nincs akadálya. A Baleno SHVS rendszere esetében a célkitűzés a környezet szén-dioxid-terhelésének 93g/km-re történő csökkentése.2
1Csak az 1.2. DUALJET motorral szerelt változatok esetében.
2Kísérleti mérések SHVS-es járműveknél.
Okos helykihasználás
A Baleno tervezőinek sikerült leküzdeniük a stílusos formaterv és tágas beltér együttesének létrehozásával járó nehézségeket. A tervezés során újra és újra átgondolt tervekkel milliméterről milliméterre sikerült növelni a Baleno belső terét. Ennek eredménye az okos helykihasználás, ami nemcsak kényelmet, hanem kategóriaelső csomagteret is biztosít. Mindezt egy négy méternél rövidebb karosszériában sikerült elérni. A siker egyik kulcsa az új generációs platform, amely maximális helykihasználást tesz lehetővé. A koncepció része a kevésbé döntötten elhelyezett, az eddiginél is kompaktabb motor – ez a megoldás is segített tovább tágítani a belső teret.
Az ülések koncepciója
A vezető és az első utas ülése közötti nagy távolság bőséges vállteret biztosít az első sorban. Mindkét ülés formatervénél és rugózásánál az optimális utazási kényelem elérése volt a fő szempont. Emellett nagy szilárdságú anyagok alkalmazásával gondoskodtak a kis súly és erős felépítés ideális egyensúlyáról.
Az első és hátsó ülések közötti jelentős, 805 milliméteres távolságnak köszönhetően a hátsó üléseken utazók számára is bőséges lábtér. Az üléseket könnyen, egyetlen mozdulattal le lehet hajtani. A hátsó sor osztatlan, illetve különböző arányban osztott támlavariációkkal, valamint háromféle fejtámasszal készül. A hátsó sorba való beszállást és a kiszállást tág ajtónyílások könnyítik meg.
Csomagtér
A csomagtér nem kevesebb, mint 355 liter, a B szegmensbe tartozó ötajtós gépkocsik mezőnyében a legnagyobb.* A felfüggesztés formáját úgy optimalizálták, hogy a csomagtartó hátsó részében mindkét oldalon még több hely szabaduljon fel a hosszú vagy széles tárgyak szállításához.
A csomagtér másik jelentős előnye a rugalmasság. A rendelkezésre álló raktér jelentősen megnövelhető a hátsó üléstámlák lehajtásával, az első ülések előrecsúsztatásával, valamint a padlólemez felső vagy alsó fokozatba állításával.
*A Suzuki által a B szegmensbe sorolt (3,7–4,0 méter teljes hosszúságú) ötajtós modellek között, a Német Autóipari Szövetség (VDA) módszerével végzett mérés szerint.
Biztonság és védelem
A Balenóban számos vezetéstámogató technológia segíti a biztonságos vezetést és csökkenti az esetleges balesetekből származó sérüléseket. Ezek közül a legfontosabb a radaros féktámogató rendszer (RBS)1. Ha a jármű kb. 5 km/óránál gyorsabban halad, egy milliméteres hullámhosszon működő radar észleli a közvetlenül a gépkocsi előtt haladó másik járművet. Ütközésveszély esetén a helyzettől függően az RBS 1) figyelmezteti a vezetőt, 2) növeli a fékerőt vagy 3) automatikusan fékez.
Az egyéb biztonsági felszerelések között szerepel az elektronikus menetstabilizáló (ESP®)2, hat SRS-légzsák, valamint az ütközéselnyelő karosszéria. Mindezeken felül a Baleno számos elemét úgy tervezték meg, hogy egy esetleges gázolás a lehető legkisebb sérülést okozza a gyalogosnak.
1A jármű felszereltségi szintjétől és az extrák konfigurációjától függően.
2Az ESP a Daimler AG bejegyzett védjegye.
Ezek érdekelhetnek még
2024. December 12. 11:03, csütörtök | Helyi
FELISMERI A TETTEST?
A tatabányai rendőrök keresik a képen látható férfit.
2024. December 10. 14:06, kedd | Helyi
Elindult az Europol Most Wanted kampánya, két magyar is van Európa legkeresettebb bűnözői között
Elindult az Europol idei Most Wanted kampánya, két magyar férfi is van Európa legkeresettebb bűnözői között - közölte a Készenléti Rendőrség Nemzeti Nyomozó Iroda hétfőn a police.hu oldalon
2024. December 01. 11:59, vasárnap | Helyi
TÖRT ÉS ZÚZOTT AZ ÜZLETBEN
A tatabányai rendőrök elfogták a 35 éves helyi férfit, aki ellen büntetőeljárás indult.
2024. November 26. 08:01, kedd | Helyi
Női kézilabda Eb-felkészülés - Tóth Nikolett szerint nagy dolgokra hivatott a válogatott
Az újonc Tóth Nikolett szerint nagy dolgokra hivatott a magyar női kézilabda-válogatott a jövő csütörtökön kezdődő, részben hazai rendezésű Európa-bajnokságon.