Városlista
2024. augusztus 7, szerda - Ibolya

Hírek

2013. Április 17. 11:54, szerda | Belföld
Forrás: MTI

Bírságot szabott ki a médiatanács az RTL Klub egyik műsora miatt

Bírságot szabott ki a médiatanács az RTL Klub egyik műsora miatt

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa 300 ezer forintos bírságot szabott ki múlt heti ülésén az RTL Klub Törzsutas című műsorának hat adása miatt, amelyben egy óbudai cukrászdát a médiatörvény szabályait sértő módon mutattak be.

A médiatanács szerdai, az MTI-hez eljuttatott közleményében arra hívta fel a figyelmet, hogy a termékmegjelenítéssel közölt kereskedelmi üzenet nem lehet közvetlen, mint a klasszikus értelemben vett reklámban: csak meghatározott keretek között népszerűsítheti a terméket, szolgáltatást.
Emlékeztettek arra, hogy a termékmegjelenítés az új médiatörvény bevezetése óta alkalmazható reklámfajta, amelynél a hirdető azért fizet, hogy terméke, szolgáltatása, védjegye megjelenjen egy műsorszámban vagy utaljanak arra. A médiatörvény a nézők, hallgatók védelmében szabályokat ír elő a termékmegjelenítéssel kapcsolatban annak érdekében, hogy a befogadók egyértelműen tájékozódhassanak a látottak-hallottak közzétételének céljáról - fűzték hozzá.
Közölték, az RTL Klub Törzsutas című műsorának több adásában jogszabálysértő módon jelenítették meg az egyik óbudai cukrászdát azzal, hogy az árukínálatot részletesen, aprólékosan bemutatták, és pontosan kiderült az üzlet elérhetősége is.
A médiatanács szerint ezáltal a riport - akárcsak egy klasszikus reklám - alkalmas volt arra, hogy felkeltse a nézők érdeklődését az ott kínált termékek iránt.
"A termékmegjelenítés a reklámhoz hasonlóan kereskedelmi közlemény, de célja az, hogy a műsorszámba dramaturgiailag illeszkedő termék vagy szolgáltatás a közönség szeme elé kerüljön, tudatába beivódjon, ám ennél több információt nem tartalmazhat" - írták. Rámutattak: nem tehető közzé a szlogen, az ár, a vásárlási helyszín, nem ismertethetők a termék, szolgáltatás tulajdonságai, előnyei. A cégek ilyen célokra a klasszikus hirdetési formát alkalmazhatják.
Közölték azt is, hogy a médiatanács fontosnak tartja az együttműködést az iparág szereplőivel, mert tényleges előrelépés egyedül a partnerségen alapuló stratégiai gondolkodás alapján képzelhető el.
Ennek alapján a médiatanács a termékmegjelenítés részletes szabályait - a szolgáltatókkal egyeztetve - a médiatörvény hatálybalépése után elfogadott ajánlásban tette közzé. A dokumentum célja az, hogy a médiahatóság a piaci szereplők számára kiszámíthatóvá tegye a jogalkalmazói gyakorlatot, megkönnyítse a szolgáltatók számára a jogszabályi előírások betartását és ennek révén hatékonyabban védje a közönség érdekeit - tudatta a médiatanács.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Augusztus 07. 08:00, szerda | Belföld

Sziget - Ötven helyszín, ezernél is több program

Ötven helyszínen ezernél is több programmal várja a közönséget a Sziget. A fesztivált, amelyen idén mások mellett Kylie Minogue, Liam Gallagher és Martin Garrix is fellép, 30. alkalommal rendezik meg, ezúttal augusztus 7-től 12-ig.

2024. Augusztus 07. 07:37, szerda | Belföld

KSH: Nőtt a kiskereskedelmi forgalom

Júniusban a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakához viszonyítva 2,6 százalékkal nőtt, az előző hónaphoz képest 0,1 százalékkal mérséklődött - írja a statisztikai hivatal.

2024. Augusztus 06. 08:03, kedd | Belföld

Kínai támogatást kap a Liberty Dunaújváros

A Liberty technológiai partnere, a CISDI megkapja a pénzügyi támogatást a dunaújvárosi acélműben megvalósuló nagyberuházáshoz - közölte a Liberty hétfőn az MTI-vel.

2024. Augusztus 06. 07:58, kedd | Belföld

Meteorológia: a legmelegebb volt a július 1901 óta

A legmelegebb és a hetedik legszárazabb volt a július 1901 óta - írta a HungaroMet Zrt. a honlapján hétfőn.