Városlista
2025. március 23, vasárnap - Emőke, Botond, Ottó, Kartal

Hírek

2018. Február 01. 11:29, csütörtök | Belföld
Forrás: mti

Idén is népszerűsítik a magyar gyümölcsöket és zöldségeket

Az idén is folytatódnak a Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (FruitVeB) zöldség- és gyümölcsfogyasztást népszerűsítő közösségi marketingkampányai.

Ezen belül az egyik legfontosabb a Naponta 3x3 elnevezésű program, amelyre a tervek szerint 2018-ban tavalyhoz hasonlóan 35-40 millió forintot fordít a nemzeti támogatásban részesülő termelői értékesítő szervezetek (tész) megbízásából a szakmaközi szervezet - közölte a FruitVeB ügyvezető igazgatója az MTI érdeklődésére.

Domján Erika tájékoztatása szerint a szakmaközi szervezet állami támogatásban nem részesül. A marketingkampányt a tagság által befizetett tagdíjakon túl a termelők értékesítő szervezetei számára európai uniós és magyar forrásból biztosított nemzeti támogatásból finanszírozzák.

A tész-ek ugyanis kiegészítő nemzeti támogatást vehetnek igénybe működési alapjuk kiegészítésére. Ennek feltétele, hogy a támogatás 10 százalékát szakmaközi alapon végrehajtott közösségi termék-marketing programra, 2 százalékát pedig a szaktanácsadók továbbképzésére kell fordítani - tette hozzá.

Domján Erika ismertette, hogy a szervezet marketingstratégiája négy pillér mentén szerveződik.

A Naponta 3x3 program, amely üzenete "Fogyassz naponta háromszor háromféle zöldséget és gyümölcsöt az egészségért!", egyszerre valósít meg agrárgazdasági és népegészségügyi célokat. A kampányban a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségével együttműködve ösztönzik a magyar termelők zöldség- és gyümölcstermékeinek fogyasztását. Az idén a már évek óta futó programok mellett a középiskolásokra koncentrálnak.

A második pillér keretében a zöldség- és gyümölcsfogyasztást sportprogramokon népszerűsítik, azokon keresztül közel egymillió fogyasztót érnek el.

A harmadik pillér a kiállításokon való részvétel, 2017-ben számos külföldi és belföldi rendezvényen, így a FarmerExpo, az OMÉK (Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásár) és a Fruit Logistica szakkiállításokon képviselte tagjait.

A negyedik pillér a termékspecifikus termékmarketing prgram, amelynek keretében kóstoltatásokat tartottak, promóciós filmeket forgattak, melyek készítését, valamint terjesztését a közösségi média felületeken idén is folytatják.

Az ügyvezető megjegyezte: 2018-ban is terveznek meggy-, dinnye- és almakóstoltatást, illetve a zöldségnövények fogyasztásösztönzése érdekében várhatóan áruházlánci kóstoltatást is lesz. A kampányok költségigénye és a rendelkezésre álló források változóak, de összességében több tízmillió forintról van szó.

A szakmaközi szervezet segíteni szeretné a termelőket abban is, hogy megszerezzék az unióban elismert földrajzi árujelző használatának jogát. Az elismerési eljárást követően ez növelheti a keceli meggy, a kecskeméti kajszi, a medgyesi dinnye, valamint a szabolcsi alma népszerűségét - közölte a FruitVeB ügyvezető igazgatója.

Ezek érdekelhetnek még

2025. Március 23. 09:27, vasárnap | Belföld

Kocsis Máté: talán az lenne a legjobb, ha egyáltalán nem lehetne külföldről finanszírozni médiát

A Fidesz frakcióvezetője szerint a USAID-botrány csak a jéghegy csúcsa, talán az lenne a legjobb, ha egyáltalán nem lehetne külföldről finanszírozni médiát, és ideje lenne ezt a szabályt is meghozni.

2025. Március 22. 09:34, szombat | Belföld

Lengyel-magyar barátság napja - Sulyok Tamás: a magyar-lengyel barátság nem mítosz, hanem megélt valóság

A magyar-lengyel barátság számunkra nem mítosz, hanem megélt valóság - hangsúlyozta Sulyok Tamás köztársasági elnök Kaposváron pénteken.

2025. Március 22. 09:30, szombat | Belföld

Több tízmillió forint büntetés a Pride betiltása ellen tiltakozó képviselőknek

Ülésnapokról történő kitiltással és tiszteletdíj-csökkentéssel szankcionálta Kövér László, az Országgyűlés elnöke a Pride betiltása elleni, az eddigi legsúlyosabb parlamenti rendbontást elkövető képviselőket

2025. Március 22. 09:29, szombat | Belföld

Orbán Viktor: nem lehetett tovább nézni, hogy kifosztják az embereket

Muszáj volt beavatkozni, nem lehetett tovább nézni, hogy a kereskedelmi láncok kifosztják az embereket, az áremelkedéseket meg kellett fékezni