Városlista
2024. március 3, vasárnap - Kornélia

Hírek

2012. Szeptember 27. 05:00, csütörtök | Életmód
Forrás: OrientPress Hírügynökség

Új sztárvilág jön Magyarországon: bárki megélhet a YouTube-ból

Új sztárvilág jön Magyarországon: bárki megélhet a YouTube-ból

Mostantól Magyarországon is bárki pénzt kereshet YouTube videókkal. Elindult a YouTube partner programja, mely lehetővé teszi, hogy bárki – a filmkészítőktől kezdve a humoristákon vagy sportolókon át egészen a receptekben verhetetlen nagymamákig – elindítsa csatornáját a YouTube-on, népszerű, saját készítésű videóival pénzt keressen, és megtalálja közönségét a világ legnagyobb videomegosztóján.

Az első órákban csatlakozók sorában van a hazai zenei világ meghatározó alakja, Ákos, a látványos kísérleteket házilag végző “Szertár” videoblog, és az NB1-es Újpest FC és Videoton FC. Szirmai Gergely, a filmes véleményvezér “Hollywood Hírügynökség” bloggere azt mondta: „YouTube partnernek lenni azért jó, mert az ember a legfurcsább ötleteihez is kap egy tv csatornát”.

A YouTube partnerei minden hónapban megkapják a videóik által generált reklámbevétel több mint 50 százalékát. A YouTube minden technikai feltételről és a partner csatornáján megjelenő reklámok értékesítéséről gondoskodik. Egyetlen dolog marad a partnerre, hogy érdekes, izgalmas, különleges vagy éppen szórakoztató videókat gyártson. Fontos feltétel, hogy rendelkeznie kell a szükséges szerzői jogokkal is.

„A YouTube-ot ma világszerte partnereink töltik meg igazán élettel. Azzal, hogy már Magyarországon is nyitva áll a lehetőség a legkisebbektől a legnagyobbakig mindenki előtt, hogy a YouTube-on videóival partnerként pénzt keressen, még több minőségi magyar tartalom lesz elérhető az oldalon. Egy új sztárvilág, egy újfajta szórakoztatóipar van születőben, ahol mindenki megtalálja majd az érdeklődésének megfelelő csatornát” – mondta Heal Edina, a Google Magyarország vezetője.

A YouTube néhány partner számára fontos bevételi forrás, mások például a hobbijukra költik az így keresett pénzt. A “Charlie megharapta az ujjam” című házivideót – amelyen egy kisfiú édesapja kamerája előtt megharapja bátyja ujját a családi autó hátsó ülésén – mára több mint 480 milliószor nézték meg a YouTube-on. A reklámbevételekből és a szponzori szerződésekből származó 100 millió forintnyi bevételből ma a két kisfiú magániskolába járhat. Az Egyesült Államokban több száz olyan YouTube partner van, akik évente többtízmillió forintnyi jövedelemre tesznek szert. Európában is egyre többen főállású YouTube videósként keresik meg a megélhetésre valót. Az először csak a barátoknak küldött videó-receptekkel indult KotletTV lengyel házaspárja például mára házi stúdióvá alakította saját konyhájukat és felmondtak munkahelyükön, hogy YouTube csatornájukból éljenek.

„A YouTube mára Magyarország elsőszámú zenei színterévé vált” – összegezte a YouTube jelenlegi Magyarországi helyzetét dr. Szinger András, az Artisjus főigazgató. Az Artisjus-szal korábban megkötött megállapodás tette lehetővé, hogy több magyar zenei tartalommal bővüljön a YouTube. „A Magyarországra hangolt YouTube elindulása óta eltelt 6 hónapban már sokat tanult a hazai zeneipar arról, hogyan kell együtt élni a videomegosztó által kínált lehetőségekkel. A partneri kapcsolat kínálta előnyöket, így a reklámbevételekből való részesülést eddig csak egy szűkebb kör élvezhette, mostantól viszont valóban bárki képes lehet arra, hogy saját videóit és bevételeit gondozza. Ez aláhúzza, hogy milyen fontos a zeneipari edukáció, amelyben az Artisjus komoly lépéseket tesz.”

A YouTube fél éve indította el Magyarországra hangolt változatát. Akkor az Artisjus mellett megállapodást kötött többek között olyan nagy tartalom-előállítókkal, mint az MTVA, a TV2, a Sziget Kulturális Szervezőiroda és több zenei kiadó. Így jöhetett létre a 20. Sziget élő nemzetközi közvetítése, amely több mint 4 millió megtekintést hozott a fesztiválnak. A mostani bejelentés következtében magyar felhasználók tölthetik meg új tartalommal a világ első számú online videomegosztóját.

A YouTube-ról
A YouTube a világ legnagyobb online videomegosztó közösségi portálja, ahol több millió ember kereshet, nézhet vagy oszthat meg eredeti videókat. A YouTube fórumot biztosít a világ különböző részein élők számára, hogy kapcsolatba lépjenek egymással, tájékozódjanak, és inspirálják egymást, továbbá elosztóplatformként is működik az eredeti tartalmak készítői, valamint a kis és nagy hirdetők részére. A YouTube LLC a Google Inc. leányvállalata; székhelye Kalifornia államban, San Brunoban található.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Március 02. 12:02, szombat | Életmód

ESET: virtuális emberrablással próbálnak pénzt szerzeni a kiberbűnözők

A mesterséges intelligencia (AI) hangklónozási technológiájával ma már virtuális emberrablást is el tudnak követni az internetes csalók:

2024. Március 02. 11:58, szombat | Életmód

Üdüléssel támogatja a sérült gyermeket nevelő egyszülős családokat az Egyszülős Központ

Üdüléssel támogatja a sérült gyermeket nevelő egyszülős családokat az Egyszülős Központ, mivel ezeknek a szülőknek legfőképpen a feltöltődés, a kikapcsolódás lehetősége hiányzik az életükből

2024. Március 01. 15:27, péntek | Életmód

Nébih: 21 csokoládéízű fehérjepor közül 20 termék nem felelt meg a jelölési előírásoknak

Nem felelt meg maradéktalanul a jelölési előírásoknak 21 csokoládéízű fehérjepor közül 20 termék, probléma akadt még többek között a fehérje-, aminosav- és édesítőszer-tartalommal, valamint a weboldalakon szereplő jelölésekkel i

2024. Március 01. 08:26, péntek | Életmód

Vasárnaptól tartós élelmiszert gyűjtenek a katolikus templomokban

Vasárnap kezdődik és jövő vasárnapig tart a Katolikus Karitász nagyböjti tartósélelmiszer-gyűjtése a katolikus templomokban.