Hírek
2012. Március 24. 14:01, szombat |
Belföld
Forrás: OrientPress
Lézengő utasok a 2-es terminálon
Változó képet mutat jelenleg a budapesti nemzetközi repülőtér.
A fapadosokra berendezkedett 1-es terminálon egy átlagos nap délelőttjén is sűrű az utasforgalom, nem úgy a 2-es terminálon, ahol a Malév leállása alapvetően megváltoztatta a képet: a kereskedelmi létesítmények legtöbbje kong az ürességtől - írja a Magyar Hírlap.
A regionális vezető szerepbe vetett bizalom ábrándja szertefoszlott, immár végérvényesen Bécs vagy Prága, de inkább utóbbi lehet a kelet-közép-európai központ. Mint ismert a légikikötőt üzemeltető társaság vezetése úgy döntött, hogy két létesítményt egyszerre a megváltozott körülmények miatt nem érdemes fenntartani, azaz az 1-ről átköltöztetik a légitársaságokat a 2-es terminálra. Mindez azt jelenti, hogy aki a 2-es terminálon is és az 1-esen is működtet üzletet, az átköltözik, aki nem, az lehúzhatja a rolót. Konkrét előkészületek a gyakorlatban még nem kezdődtek meg, így a tulajdonosok sem tudják mi a teendő.
Hardy Mihály, a repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt. kommunikációs vezetője a lapnak azt mondta: a tervek szerint nyár elejére átköltöztetik a légitársaságokat. Ehhez azonban meg kell állapodni az üzletek bérlőivel is. Itt azok lesznek kedvezőbb helyzetben, akik a 2-esen is működtetnek kiszolgáló létesítményt. Akik nem, azokat mindenképpen ki kell fizetni, ugyanis többéves bérleti szerződések vannak érvényben. Arra pedig nem lehetett számítani, hogy a nemzeti légitársaság leállásával felborul ez a piac.
A nemzetközi repülőtér 1-es terminálja tavaly 2,3 millió, míg a 2-es 6,6 millió utast fogadott. Ez még mindig messze van attól a 15 milliós éves forgalomtól, amit önmagában a 2-es terminál is képes lenne ellátni, sőt a BA terveiben középtávon – az évtized végéig – húszmillió utas szerepelt. Igaz, ezeket a merész terveket még a válság előtt fogalmazták meg a befektetők. Az 1-es bezárása viszont a 2-es terminálon levő boltok forgalmát lendítheti fel. Mi tagadás, erre számítanak is az üzemeltetők. A forgalom ugyanis nagyon csekély, az éttermekben, bisztrókban, de még az újságárusoknál is csak lézengenek a vendégek.
OrientPress Hírügynökség
Ezek érdekelhetnek még
2025. Május 16. 09:10, péntek | Belföld
Szijjártó Péter: százmilliárd forintos budapesti beruházást jelentett be a BYD
Mintegy százmilliárd forint értékű beruházást jelentett be a BYD kínai autógyártó, amelynek keretében a cég a magyar fővárosba telepíti az európai vállalati és fejlesztési központját
2025. Május 16. 09:08, péntek | Belföld
Czomba Sándor: elérhető a 85 százalékos foglalkoztatási arány
Magyarország elérheti a 85 százalékos foglalkoztatási arányt 2030-ra - mondta Czomba Sándor csütörtökön Budapesten, a WHC Csoport és az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány konferenciáján.
2025. Május 16. 09:04, péntek | Belföld
Orbán Viktor: a jövő autóit is Magyarországon fogják gyártani
A BYD gyárral kötött mostani megállapodás azt jelenti, hogy a jövő autóit is Magyarországon fogják gyártani
2025. Május 15. 07:11, csütörtök | Belföld
Közös éleslövészetet tartanak a Magyar Honvédség területvédelmi ezredeinek katonái és az Ohiói Nemzeti Gárda Bakonykútiban
Közös éleslövészetet tartanak a Magyar Honvédség négy területvédelmi ezredének kijelölt tartalékos katonái és az Ohiói Nemzeti Gárda a Fejér vármegyei Bakonykútiban található lőtéren, a gyakorlat a Valiant Panther 2025 nevet viseli