Hírek
2012. Április 03. 13:40, kedd | Helyi
Mi épül az Omega Park mögött?
![Mi épül az Omega Park mögött?](/external/image_cache/f/2/b/f2be7c99da7fe1612e897ee2a0c1cb82.jpg)
Új átszálló "decentrum" épül, az Omega Park mögött, a vasúti pálya szomszédságában, így annak elkészülése után a városban két központi átszálló lesz az utasok részére.
A jövő közösségi közlekedésének alapjait teszi le a Vértes Volán Zrt. két önkormányzattal és két kistérséggel közösen. A KDOP-4.2.3/09-2010-0002 jelű pályázat támogatásával összetett fejlesztés valósul meg ebben az évben Tatán, Tatabányán és a két kistérség további 18 településén.
A beruházás összege: 320.820.448 Ft
A támogatás összege: 272.697.410 Ft
A projekt befejezésének várható időpontja: 2012. december 31.
A projekt eredményeképpen kialakulnak az elektronikus forgalomirányítás feltételei, korszerűsödik a jegykiadási és díjszabási rendszer; modern, a fogyatékkal élő emberek igényeire is tekintettel lévő utastájékoztatási-rendszer valósul meg, illetve hatékonyabbá válik a helyi és helyközi közlekedés összehangolása – mondta el Németh Tamás. A közlekedési társaság vezérigazgatója a tatabányai „decentrum” alapkőletételekor hozzátette: az elsődleges cél, hogy kiszámíthatóbb, a mai kor igényeihez sokkal inkább alkalmazkodó szolgáltatást vehessen igénybe az érintett utazóközönség. Tata és Tatabánya, valamint a hozzájuk tartozó két kistérség közlekedése a szolgáltató megyei járatainak 50-60 százalékát teszi ki. A Vértes Volán Zrt. által biztosított anyagi önrész a teljes beruházás 15 százaléka, amely a beruházási keretet terheli.
Schmidt Csaba, Tatabánya polgármestere szerint szükség is van rá, hiszen az új struktúrájú hálózat javíthatja a járatok kihasználtságát és az eddig kevésbé ellátott területeknek is új lehetőségeket biztosít. A menetrendet sem kell folyamatosan módosítani, könnyebben alakíthatja a szolgáltató az utasok változó szokásaihoz.
Tatabánya városa, Klímastratégiájában a gépjárműforgalom csökkentését tűzte ki célul. Ennek egyik eszköze a tömegközlekedés előnyben részesítése a személygépkocsik használatával szemben. Ehhez vonzóbbá kell tenni a Vértes Volán Zrt szolgáltatásait, a járatok sűrítésével, a menetrendek összehangolásával és a buszközlekedés átalakításával a változó igényekhez igazodva.
Tatán, a Fellner úton működő autóbusz-forduló épületét, valamint a közlekedés által érintett utat újítja fel a szolgáltató. A jelenlegi épületből csak a fő tartófalak és a tető marad meg. Új elrendezésű lesz a belső tér, megújul az energiahálózat és a gépészet.
Korszerű, energiatakarékos fűtési rendszerrel, hőszigetelt épület szolgálja majd az utazóközönséget. A régi, rozsdás fémbódé helyére új, korszerű üveg buszmegálló kerül.
Horváthy Lóránt, Tata alpolgármestere elmondta:
A városban mindig fontos kiemelt szempont volt a közösségi közlekedés helyzete, színvonala. Tükrözi ezt az is, hogy az autóbuszok átlagos életkora alacsony. A közösen elnyert pályázat célja még vonzóbbá teheti Tatán is a közösségi közlekedés igénybe vételét. A Fellner utcán tervezett, a mostani időkig használaton kívüli épület megújulása fontos az itt élők számára, de ugyanakkor a szolgáltatás színvonalát is jelentősen emeli. Nagyon fontosnak érzem, hogy a tervezett utas-tájékoztatóval és akadálymentesítésekkel korszerűbb, jobb és mindenki számára elérhetőbb szolgáltatás valósul meg. Bízom abban, hogy a tervezett fejlesztés pozitív hatással lesz a város levegőjének minőségére és környezetvédelmére. Azt is remélem, a fejlődés nem áll meg ezen a területen, nyitottak vagyunk további pályázatokra, melynek következő állomása a vasútállomás mellett tervezett közlekedési csomópont lehet.
Utastájékoztatás
A főbb átszállási pontokon GPS alapú rendszer telepítése: az autóbuszok mozgását, várható érkezési idejét – a diszpécsereken kívül - az utasok is követni tudják a nagy forgalmú megállóhelyeken. A járműveken utazók pedig kijelzőn kapnak tájékoztatást arról, hogy a menetrendhez képest milyen ütemben haladnak, illetve a csatlakozásokról is információkkal szolgál számukra a rendszer.
Akadálymentesítés
A fizikai akadályok megszüntetése mellett a hallás- és látáskárosultak önálló közlekedése is komfortosabbá válhat - a nagy forgalmú átszállóhelyeken teljeskörű akadálymentesítés valósulhat meg vizuális- és audiovizuális eszközökkel.
Számszerűsíthető eredmények:
fejlesztéssel érintett települések száma: 20
a dinamikus utastájékoztatási rendszerben fejlesztett autóbuszok száma: 108
a dinamikus utastájékoztatási rendszerrel felszerelt autóbusz megállók száma: 52
érintett zöldterület fejlesztése: 1937 m2
Ezek érdekelhetnek még
2024. Június 25. 13:17, kedd | Helyi
ALVÓ SÉRTETTŐL LOPTAK AZ AUTÓPÁLYÁN
A tatabányai rendőrök tetten érték azt a két román férfit, akik egy pihenőben ismeretlen módon kinyitották egy alvó sértett gépkocsiját, és abból pénzt vittek el.
2024. Június 04. 04:00, kedd | Helyi
Átadta rozsdamentes gerendákat gyártó üzemét Tatabányán a Transport-Beton
Egyenes és hullámos gerincű rozsdamentes gerendákat gyártó üzemet adott át a Transport-Beton Kft. Tatabányán.
2024. Május 25. 08:00, szombat | Helyi
Kiütötte az Ajka Kristályt a Perutz
A pápai csapat a szezon utolsó idegenbeli mérkőzését Ajkán játszotta, ahol a házigazdákat magabiztosan, 6-1 arányban győzte le.
2024. Július 16. 08:16, kedd | Bulvár
Felmérés: a skótok 40 százaléka örül, hogy az angolok kikaptak a döntőben
A hétfőn ismertetett legfrissebb felmérés szerint a skótok 40 százaléka örül, hogy Anglia labdarúgó-válogatottja vereséget szenvedett a németországi Európa-bajnokság vasárnap esti berlini döntőjében.