Városlista
2024. szeptember 1, vasárnap - Egon

Hírek

2014. Január 13. 20:10, hétfő | Belföld
Forrás: OrientPress Hírügynökség

Milliós bírság jöhet az 5 percen túli hívástartásért

Milliós bírság jöhet az 5 percen túli hívástartásért

Hétfőtől akár több millióra is bírságolhatják azokat a szolgáltatókat, akik öt percen túl várakoztatják a betelefonáló ügyfeleket. Több százezer állampolgár idegrendszerét kíméljük meg ezzel a szigorítással - vélekedett hétfői, Budapesten tartott sajtótájékoztatóján Szatmáry Kristóf, a nemzetgazdasági tárca államtitkára.

Szatmáry elmondta: a fogyasztóvédelemről szóló törvény jelentős módosítását tavaly ősszel fogadta el az Országgyűlés, ennek a rendelkezései januártól, illetve részben hétfőtől hatályosak. A módosítás hangsúlyos eleme a kiszolgáltatott fogyasztói rétegek helyzetének javítása - mutatott rá. Emlékeztetett arra is: január 13-tól a közszolgáltatók telefonos ügyfélszolgálatán öt percen belül jelentkeznie kell az ügyintézőnek. Több milliós bírságra számíthatnak azok a szolgáltatók, akik ezt a rendelkezést nem tartják be. 'Több tízezer vagy százezer magyar állampolgár idegrendszerét tudjuk ezzel kímélni' - fogalmazott az államtitkár. Kiemelte, hogy a módosítás legjelentősebb része az állami fogyasztóvédelmi intézményrendszer megteremtését szolgálta.

Január 13-tól a fogyasztóvédelmi hatóságon belül rezsipontokat állított fel megyei szinten, a számlákról a lakosság így több információhoz juthat. Az új szabályozás szerint a fogyasztóvédelmi hatóság már az első esetben bírságot szab ki, ha például idősekkel vagy fogyatékossággal élőkkel szemben jogsértést tapasztal - mutatott rá Szatmáry.

Közlése szerint a törvénymódosításnak az a része, amely február elsejétől fogyasztóvédelmi referens alkalmazását írja elő, a legnagyobb kereskedelmi egységeket, a tárca számításai szerint 100-nál kevesebb céget érint, akik nem a kkv-törvény hatálya alá tartoznak. Az ilyen cégeknél keletkezik a legtöbb fogyasztóvédelmi probléma, így fontos a hatóságokkal egy közvetlen kapcsolattartó megléte - jegyezte meg.

A kormány a véghezvitt intézkedésekkel a magyar állampolgárok fogyasztói tudatosságát próbálta erősíteni, hogy ne legyenek kiszolgáltatott helyzetben a nagy szolgáltatókkal szemben. A fogyasztóvédelmi politika eredményességének és a fogyasztói tudatosság fejlődésének legfőbb bizonyítéka, hogy Magyarországon egyre többen fordulnak a békéltető testületekhez - jelentette ki Szatmáry Kristóf.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Augusztus 31. 08:57, szombat | Belföld

Másfél millió diák kezdi meg az új tanévet a köznevelésben és a szakképzésben

Másfél millió diák kezdi meg a tanévet hétfőn a köznevelésben és a szakképzésben, az új nevelési évben a tanulókat és a tanárokat érintően több fontos változást vezetnek be

2024. Augusztus 31. 08:55, szombat | Belföld

Nyolc kastéllyal kezdődik meg a kastélytörvény végrehajtása

2024. Augusztus 31. 08:52, szombat | Belföld

Ukrajna egyelőre folytatja a kőolajszállítást a Barátság vezetéken

Ukrajna a szerződések lejártáig maradéktalanul teljesíti az orosz kőolaj Európába történő tranzitjára vonatkozó kötelezettségeit - helyesbítette Mihajlo Podoljak, az ukrán elnöki iroda tanácsadója pénteken korábbi kijelentését.

2024. Augusztus 31. 08:51, szombat | Belföld

Az MVM Csoport részesedést szerzett a világ egyik legnagyobb mélytengeri földgázmezőjében

Az MVM Csoport részesedést szerzett a világ egyik legnagyobb mélytengeri földgázmezőjében, miután pénteken lezárult az MVM Csoport és az azerbajdzsáni állami tulajdonú Southern Gas Corridor CJSC közötti tranzakció