Hírek
2016. Szeptember 12. 10:26, hétfő | Helyi
Minőségi tömegközlekedés kialakítása a cél Tatabányán
Tatabánya Közgyűlése 2015. decemberi ülésén döntött arról, hogy saját
kezébe veszi a helyi közösségi közlekedést azért, hogy a tatabányaiak
számára korszerű, magas színvonalú és rugalmas szolgáltatást
nyújthasson.
Tatabánya közlekedését a sajátos földrajzi elhelyezkedése alapvetően
befolyásolja. A megyeszékhely mintegy 11 kilométer hosszan és viszonylag
keskeny szélességben terül el, s az egyes városrészek elkülönülésével
meglehetősen tagolt. A közösségi közlekedés szervezése szempontjából
ráadásul további gondot okoz a belterületébe tartozó, de a város
területén kívül eső Síkvölgy üdülőterület, valamint a kiskertes
területek ellátása.
A tatabányaiak régóta – jogosan – követelik a közlekedési rendszer
megreformálását, hiszen sem a korábbi körjáratos, sem a 2012 júliusában
bevezetett átszálló rendszerű közlekedés nem oldja meg a mindennapi
bosszúságukat. Azelőtt a hosszú időtartamú utazás nehezítette meg a
hétköznapjaikat, jelenleg pedig az átszállással járó várakozás okozza a
legtöbb kellemetlenséget, nem beszélve az elöregedett – átlagosan 15
éves - buszflottáról és a magas jegyárakról.
Tatabánya Közgyűlése tehát 2015 decemberében döntött: saját kezébe veszi
a helyi közösségi közlekedést, s ennek érdekében megalapították a T-Busz
Kft.-t, amely 2017. január 1-jén vette volna át a helyi tömegközlekedést
a jelenlegi KNYKK Zrt.-től.
Orbán Viktor miniszterelnök márciusi tatabányai látogatásával és a
Modern Városok Program keretében aláírt együttműködési szerződéssel
időközben azonban egy új, talán soha vissza nem térő lehetőség adódott a
helyi tömegközlekedés modernizálására, egy pályázat benyújtásával.
Hiszen az eredeti koncepcióhoz képest sikerült elérnie a városvezetésnek
azt, hogy ne használt buszpark beszerzésében kelljen gondolkoznia, hanem
új, a könnyű fel- és leszállást biztosító alacsonypadlós autóbuszokat
tudjon beszerezni; összesen több mint negyven járművet. Mindennek
elérésére át kellett dolgozni a korábbi közlekedési stratégiát, s többek
között erről kellett a képviselőknek döntenie a legutóbbi, augusztus
26-i képviselő-testületi ülésen. Döntöttek továbbá arról is, hogy
felhatalmazzák a T-Busz Kft.-t és az azt száz százalékban tulajdonló
városi szolgáltatót, a T-Szol Zrt.-t, hogy készítse elő a pályázatot és
nyújtsa be azt az új buszflotta beszerzésére.
Schmidt Csaba polgármester úgy fogalmazott, a T-Buszt éppen azért
alapították, hogy kidolgozza a város új tömegközlekedési rendszerét, a
társaság hozzáértő közlekedési szakemberekből áll, éppen ezért
természetesnek tartja, hogy a T-Busz felelős a pályázattal kapcsolatos
teendők ellátásáért, a szakmai tartalom kidolgozásáért. A város vezetője
hangsúlyozta, amikor a projekt eljut az újabb és újabb fázisokba, így
például az utasközönség elégedettségét szolgáló új menetrend
kialakításához, illetve egyéb, a közvélemény számára sarkalatos
pontokhoz, előterjesztés formájában újra és újra a képviselők elé fog
kerülni, hogy közösen dönthessenek a város közösségi közlekedésének
jövőjéről.
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 04. 14:07, hétfő | Helyi
K&H: indul a „pénztanárok” versenye
a TikTokon csapnak össze egymással a pedagógusok
2024. Október 21. 00:00, hétfő | Helyi
Jogerősen hét év börtönbüntetésre ítéltek egy gyermekpornográfiával vádolt férfit
A Tatabányai Törvényszék ítéletét helybenhagyva jogerősen hét év börtönbüntetésre ítélt a Győri Ítélőtábla egy gyermekpornográfiával vádolt férfit - közölte a Győri Fellebbviteli Főügyészség pénteken az MTI-vel
2024. Szeptember 25. 07:52, szerda | Helyi
NAV: szeptember 30-ig igényelhető vissza a külföldi áfa
2024. Szeptember 13. 06:00, péntek | Helyi
PM: az IMF is támogatja a magyar EU-elnökség célkitűzéseit
A Nemzetközi Valutaalap (International Monetary Fund, IMF) szerint a magyar gazdaság növekedése az uniós rangsor élmezőnyében lehet jövőre