Városlista
2024. augusztus 10, szombat - Lörinc

Hírek

2013. Április 10. 12:52, szerda | Belföld
Forrás: mno.hu

Ömlenek a panaszok a közműcégekre

Ömlenek a panaszok a közműcégekre

Rengeteg hívás érkezik a rezsicsökkentési problémák miatt létrehozott zöldszámra: január óta több mint 3400-an kérték a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal segítségét. A szervezethez ezenkívül csak tavaly mintegy négyezer reklamáció érkezett, igaz, ezekből nem mind volt jogos. A fogyasztók viszont nem csupán itt, hanem az alapvető jogok biztosánál is panaszkodtak - számol be a Magyar Nemzet.

Meglehetősen sok panasz érkezett az elmúlt időszakban a közműszolgáltató cégekre a lakosság részéről. A Magyar Nemzet megkeresésére a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatalnál (MEKH) azt közölték, a januári 10 százalékos rezsicsökkentéssel kapcsolatos panaszok bejelentésére létrehozott zöldszámra eddig már 3408 hívás érkezett.

Mint a laphoz eljuttatott közlésből kiderült, a zöldszámon kezdetben azután érdeklődtek a legtöbben, hogy az árcsökkenés hogyan épül fel, illetve az hogyan jelenik meg a gáz-, a villany- és a távhőszámlán. Később a rezsicsökkentéssel nem érintett termékek, szolgáltatások területén várható változások után érdeklődtek. Ilyen a palackos gáz, hulladékszállítás, ivóvíz- és csatornaszolgáltatás, amelyek díja a kormány tervei szerint július 1-jétől ugyancsak csökkenni fog. A MEKH szerint azonban jelenleg legtöbben abban kérnek segítséget, hogy az egyes díjtételekben jelentkező árcsökkentést a konkrét számlájukon hogyan tudják követni. (A számlakép márciusban megváltozott, így azon kiemelt felületen fel kell tüntetniük a szolgáltatóknak, hogy a fogyasztók mennyit takarítottak meg az árcsökkentésnek köszönhetően, ugyanakkor a legtöbb cég ezt csak áprilistól jelzi.) Ezen kívül számos reklamáció érkezett a hivatalhoz a hulladékszállítás és az ivóvíz-szolgáltatás területén a szolgáltatók által korábban megvalósított áremelés mértéke miatt. A két szegmensben ez évtől már a MEKH szabhatja meg majd a díjakat, ám ez eddig a helyi önkormányzatok hatáskörébe tartozott.

Azonban a hivatalhoz nem csak a zöldszámon érkeztek panaszok. A MEKH közlése szerint a reklamációk száma évről évre növekszik, tavaly pedig csaknem négyezer panasz érkezett hozzájuk az energiaszolgáltatókkal kapcsolatban. Ezek döntő többségét lakossági fogyasztók küldték be. A panaszok több mint fele szerződésszegéssel volt kapcsolatos. A hivatal azonban felhívta a figyelmet arra, hogy ezek közül nem minden beadvány bizonyult jogosnak. 2008 és 2012 között ugyanis csupán a panaszok 37,5 százaléka volt jogos, miközben 62,5 százalékukat nem ítélte megalapozottnak a MEKH. Igaz, ez utóbbi szám azért is magas, mert sok reklamációt a felhasználó végül visszavont.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Augusztus 10. 09:34, szombat | Belföld

Másodfokú hőségriasztás lép életbe vasárnaptól

Másodfokú hőségriasztás lép életbe az ország egész területén vasárnaptól péntek éjfélig

2024. Augusztus 10. 09:27, szombat | Belföld

Mol: az utóbbi években jelentősen nőtt a Magyarországon előállított bioüzemanyagok mennyisége

Már évi több mint 200 ezer tonna bioüzemanyag előállítására képes a Mol résztulajdonában álló Rossi Biofuel Zrt. - közölte a Mol az MTI-vel.

2024. Augusztus 09. 16:45, péntek | Belföld

Így készült az idei Szent István-napi kenyér

A hagyomány és a megújítás kovászából sült az idei Szent István-napi kenyér és Innovatív kenyér, amelyeket a Szent István Nap helyszínein is megkóstolhatnak a látogatók.

2024. Augusztus 09. 08:08, péntek | Belföld

KSH: júliusban 4,1 százalékkal nőttek átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapjához képest

2024. júliusban a fogyasztói árak átlagosan 4,1 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbiakat - jelentette csütörtökön a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).