Városlista
2024. november 19, kedd - Erzsébet

Hírek

2017. Szeptember 29. 10:19, péntek | Külföld
Forrás: Járai Judit, az MTI tudósítója jelenti:

Twitteren avatkoztak be oroszok az amerikai elnökválasztásba?

Twitteren avatkoztak be oroszok az amerikai elnökválasztásba?

A Twitter internetes cég mintegy 200 olyan fiókot talált az általa működtetett közösségi oldalon, amelyet gyanúja szerint oroszok hoztak létre,

és amelyeken a tavalyi amerikai elnökválasztás idején félrevezető információkat terjesztettek az amerikai olvasóközönség számára.

A San Franciscó-i székhelyű cég azt is felfedezte, hogy egy orosz médiacsoport amerikai közönségnek szánt reklámot vásárolt.

Mielőtt a Twitter nyilvánosságra hozta információit, átadta bizonyítékait az amerikai kongresszus hírszerzési bizottságainak. Colin Crowell, a cég politikai kapcsolatokért felelős alelnöke csütörtökön személyesen számolt be az ügyről a képviselőház és a szenátus hírszerzési bizottságai előtt.

Mark Warner, a szenátusi bizottság demokrata párti alelnöke erőteljesen bírálta a Twitter vezetőjét, mert szerinte a vállalat nem értette meg időben a helyzet komolyságát, és Crowell alelnök nemigen tudott érdemi válaszokat adni bizottságuk kérdéseire sem. Warner "kiábrándítónak" nevezte Colin Crowell beszámolóját, és leszögezte: a Twitter-vezető jobbára a Facebook közösségi oldal korábbi közleményeire alapozta mondandóját.

Szeptember elején a Facebook jelentette be, hogy orosz csoportok mintegy 100 ezer dollárt költöttek politikai reklámokra az amerikai elnökválasztási folyamat idején.

A Twitter alelnöke közölte: a Facebook által jelzett 450 gyanús fiók felhasználója közül 22-nek volt Twitter-fiókja is. Emellett a Twitter további 179 gyanús fiókot azonosított orosz felhasználóval. A cég megtette a szükséges lépéseket azok ellen, akik megszegték a Twitter-használat szabályait. Az üzenetküldő platform szerint a Russia Today orosz médiacég 1823 miniblog-bejegyzésért felelős, ezek kifejezetten az amerikai publikumnak szóltak. Az orosz médiavállalkozás, amelyet az Egyesült Államokban az orosz kormányzati propaganda eszközének tartanak, 2016-ban 274 100 dollárt költött amerikai hirdetésekre, többnyire híranyagok és riportok publikálására.

Colin Crowell leszögezte: a Twitter "készséggel áll a Szövetségi Választási Bizottság és a kongresszusi vezetők rendelkezésére a közösségi médiában megjelenő politikai hirdetések szabályainak felülvizsgálatára, szükség esetén szigorításukra". Az alelnök a cég várható intézkedései között említette a felhasználónevek új módszerekkel történő ellenőrzését és a gyanús fiókoknak az eddiginél rövidebb időn belüli törlését.

A Facebook a múlt héten jelentette be, hogy azt tervezi, átláthatóvá teszi a politikai reklámozás gyakorlatát.

Ezek érdekelhetnek még

2024. November 18. 07:49, hétfő | Külföld

Joe Biden jóváhagyta, hogy az ukrán haderő mélységi támadásokat hajtson végre oroszországi célpontok ellen amerikai fegyverekkel

Joe Biden amerikai elnök jóváhagyta, hogy az ukrán haderő mélységi támadásokat hajtson végre oroszországi célpontok ellen amerikai fegyverzet bevetésével - közölték amerikai kormányzati tisztségviselők vezető amerikai médiumokkal.

2024. November 15. 08:06, péntek | Külföld

Kijev tagadja, hogy nukleáris fegyver készítését tervezi

Az ukrán külügyminisztérium tagadta azt a médiában megjelent információt, miszerint Ukrajna saját atombombát készíthetne, amennyiben az Egyesült Államok lecsökkenti a katonai segítség mértékét –

2024. November 14. 07:33, csütörtök | Külföld

Marco Rubio szenátor lehet az Egyesült Államok új külügyminisztere

Marco Rubio floridai szenátort nevezte meg majdani külügyminisztereként Donald Trump az Egyesült Államok leendő elnöke szerdán.