Hírek
2014. Október 01. 13:23, szerda |
Belföld
Forrás: MTI
Újgenerációs gumiabronccsal készül a télre a Goodyear
Több mint kétéves fejlesztés eredményeként a Goodyear gumiabroncsgyártó a 2014-es téli szezonra piacra dobta kilencedik generációs téli abroncsát, az UltraGrip 9-et (UG9), amelyet a Goodyear luxemburgi innovációs központjában mutattak be.
Az új abroncs a Goodyear UltraGrip 8-as modelljét váltja, amelyet az elmúlt három évben több mint hétmillió járműre szereltek fel. A kilencedik generációs UltraGrip abroncs 33 különböző méretben, 14-16 colos kiszerelésben kapható, mellyel a gyártó a kis és közepes méretű gépjárművek tulajdonosait célozza meg.
Az UltraGrip 9-es modellje a prémium márkás téli abroncsok kategóriájába tartozik. Az abroncsot úgy tervezték, hogy változó körülmények közt is alkalmas legyen használatra, hideg száraz napokon, nedves, latyakos körülmények között és hóban egyaránt.
"Európában a téli hónapokra a változó időjárási körülmények jellemzők. Nekünk is olyan abroncsokat kell kínálnunk, amelyek azon túl, hogy kiváló teljesítményt nyújtanak havas utakon, a latyakkal, és a bizonyos napokra jellemző nagy mennyiségű vízzel is megküzdenek" - mondta Fabien Desarcon, a Goodyear EMEA termékmarketing-igazgatója.
Az UG9 elődjéhez képest jobb teljesítményt nyújt havas utakon, mert futófelületi mintázatának mikro-mintaárkait és peremeit úgy alakították ki, hogy megegyezzenek az abroncs talajjal érintkező felületének mintáival, függetlenül a végrehajtott manőver fajtájától.
A fogyasztók az UG9 "TOP" mutatója segítségével követhetik nyomon az abroncs kopását, a futófelületbe épített hópehely minták formájában. Amikor a gumiabroncs eléri a 4 milliméteres futófelületi mélységet, a hópelyhek is lekopnak, jelezve, hogy az abroncs használata már nem javasolt téli viszonyok között.
A Goodyear több mint két évig fejlesztette új téli abroncsát. Az általános jogszabályi előírásokon túlmenően a terméknek több mint 50 kritériumnak kellett megfelelni.
Az UG9-ből mintegy 3000 prototípus abroncsot építettek négy fejlesztőüzemben, köztük a luxemburgi létesítményben, a lengyelországi Debicában, illetve a szlovéniai Sava üzemben is. Összesen 70 abroncsspecifikációt értékeltek ki, 30 átépítést hajtottak végre, 14 dizájnkombinációt teszteltek és vetettek össze 9 versenytárs termékkel.
Hét alkalommal tesztelték a téli abroncsokat különböző finnországi, franciaországi, svájci és új-zélandi pályákon és tesztelő terepeken. A Goodyear luxemburgi Innovációs Központjában tartott gépi tesztelésekkel együtt az abroncsot több mint hatszázszor tesztelték.
A Goodyear magyarországi képviselője a Goodyear Dunlop Tires Magyarország Kft.
Ezek érdekelhetnek még
2024. Szeptember 08. 06:53, vasárnap | Belföld
Miskolc leendő polgármestere: újjáépítjük a Barlangfürdőt
Újjá fogjuk építeni a Miskolctapolcai Barlangfürdőt - mondta szombaton Miskolc megválasztott, október elején hivatalba lépő polgármestere a pénteken kigyulladt barlangfürdőnél tartott sajtótájékoztatóján.
2024. Szeptember 08. 06:50, vasárnap | Belföld
Orbán Viktor: a gazdasági semlegesség hoz sikert
Gazdasági sikert Magyarországon a gazdasági semlegesség hoz majd – jelentette ki a miniszterelnök szombaton a Somogy vármegyei Kötcsén újságíróknak nyilatkozva.
2024. Szeptember 07. 07:56, szombat | Belföld
Orbán Viktor: az EU békeprojekt, és most háború van Európában
2024. Szeptember 07. 07:55, szombat | Belföld
Tűz a Miskolctapolcai Barlangfürdőnél - Sikerült megfékezni a lángokat
Sikerült megfékezni a lángokat a Miskolctapolcai Barlangfürdő tetőszerkezetén, amely pénteken este gyulladt ki -