Hírek
2021. Március 17. 08:46, szerda |
Életmód
Forrás: mti - illusztráció: pixabay
Vitathatatlan a tejtermékek szerepe az egészséges táplálkozásban
Változatlan és vitathatatlan a tej és tejtermékek szerepe az egészséges táplálkozásban egy felmérés szerint; amelyből az is kiderült, hogy a fogyasztók nem a tejtermékeket kiváltókként,
helyettesítőkként vásárolnak növényi alapú termékeket, sokkal inkább kiegészítő termékként - közölte a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács kedden az MTI-vel.
Hozzátették, a felnőtt magyar lakosság 97 százaléka fogyaszt tejet vagy tejterméket, 28 százaléka pedig növényi alapú termékeket, és csak 3 százalék utasítja el teljesen a tejtermékek fogyasztását.
A közleményben Harcz Zoltán, a Tej Terméktanács ügyvezető igazgatója ismertette, a kutatás fő célja az volt, hogy megértsék a tejtermék fogyasztási szokásokban bekövetkező változásokat, és azt, hogy mi az oka a még kis piaci részesedéssel bíró növényi alapanyagból készült italok, termékek gyorsuló térnyerésének. A kutatásban arra is keresték a választ, miért hajlandó a vásárlók egy szűk rétege a hagyományos tejtermékekhez képest gyakran jelentős extra felárat fizetni ezekért a termékekért.
A kutatásban megállapították, hogy a növényi alapú termékek tipikus "primer" fogyasztói a nők, az ő fogyasztásuk, vásárlásuk az, ami kihat a család többi tagjának étkezési szokásaira. A fogyasztás motivációi között szerepel az egészséges életmódra, egészséges táplálkozásra való törekvés, a kényszerű okokból (valamilyen tejtermék intolerancia miatt) történő fogyasztás, a változatosabb étkezés iránti igény, valamint a fenntartható fejlődéshez történő hozzájárulás érzete. A kutatásból az is kiderült, hogy a növényi alapú termékeket nem fogyasztók ezeket a termékeket túlságosan drágának ítélik és nem is tartják azokat igazán finomnak, valamint úgy vélik, ez az egész csak egy múló divathóbort.
Kiemelték, hogy a megkérdezettek kétharmada egyetért azzal, hogy a tej és a tejtermékek nélkülözhetetlen elemei az egészséges táplálkozásnak, illetve, hogy ezekre a termékekre az emberi szervezetnek minden életkorban szüksége van, mindemellett finomak és táplálóak is.
Harcz Zoltán a közleményben arról is beszámolt, hogy a Tej Terméktanács hosszú ideje keresi a megoldást a fogyasztók megfelelő tájékoztatására, valamint igyekszik meghatározni azokat az elemeket, amelyek a reklámokban segítik a valódi tejtermékek és a helyettesítő növényi alapú italok és termékek egyértelmű megkülönböztetését.
Ezek érdekelhetnek még
2024. Október 12. 08:18, szombat | Életmód
Duna House: 43 millió forintra nőtt a lakások átlagára
Országos átlagban már 43 millió forinthoz közelít az otthonteremtésre fordított összeg, amennyiben egy élhető, megközelítőleg 57 négyzetméteres lakás vásárlását tervezi a vevő - tudatta a Duna House pénteken az MTI-vel.
2024. Október 11. 07:19, péntek | Életmód
Han Kang dél-koreai író kapja az irodalmi Nobel-díjat
Han Kang dél-koreai írónőnek ítélte oda idén az irodalmi Nobel-díjat a Svéd Akadémia, amely csütörtökön Stockholmban jelentette be döntését.
2024. Október 11. 07:16, péntek | Életmód
Agrometeorológia: a talaj kellően nedves az őszi vetések számára
A talaj kellően nedves az őszi vetések számára, a hét végétől a többé-kevésbé napos időben pedig jól lehet majd haladni az őszi mezőgazdasági munkákkal - írta a HungaroMet Zrt. csütörtöki agrometeorológiai elemzésében.
2024. Október 10. 08:15, csütörtök | Életmód
A Szent Péter-bazilika főoltárának restaurálása évszázados titkokat tárt fel
Kétszáz éves graffiti feliratokat és egy gyerekcipőt is találtak restaurálás közben a Szent Péter-bazilika főoltára baldachinjánál, amelyet október 27-én nyitnak meg újra