Városlista
2024. szeptember 3, kedd - Hilda

Hírek

2014. Április 01. 15:35, kedd | Belföld
Forrás: MTI

MNB-bírság a K&H-nak, az AXA-nak, és a Banif Plus Banknak

MNB-bírság a K&H-nak, az AXA-nak, és a Banif Plus Banknak

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) a panaszok késedelmes megválaszolása, a telefonos panasztételi lehetőség időbeli korlátozása és a panaszkezelési szabályzat előírásainak megsértése miatt összesen 18 millió forintos bírságot szabott ki a K&H Bank Zrt.-re, az AXA Bank Europe SA Magyarországi Fióktelepére, valamint a Banif Plus Bank Zrt.-re - közölte az MNB kedden az MTI-vel.

A pénzintézetek közül a legmagasabb, 15 millió forintos bírságot a K&H kapta. A K&H Bank Zrt.-nél a jegybank megállapította: a hitelintézet a vizsgált 5 hónapos időszakban a hozzá beérkezett 702 panaszból 396 esetben - vagyis a beérkezett panaszok 56,41 százalékában - 30 napon túl válaszolt az ügyfeleknek, amivel megsértette a panaszkezelési válaszadási határidőre vonatkozó jogszabályi rendelkezést.
Az AXA Bank Europe SA Magyarországi Fióktelepénél az MNB a panaszkezelési szabályzat rendelkezéseinek megsértése miatt rótt ki 2 millió forint összegű fogyasztóvédelmi bírságot.
A Banif Plus Bank Zrt.-vel szembeni 1 millió forint összegű jegybanki büntetés kiszabását az indokolta, hogy a hitelintézet nem biztosította az ügyfeleknek a telefonon történő szóbeli panasztétel lehetőségét heti egy alkalommal az általánostól eltérő, hosszabb ügyintézési idővel. E magatartás is sérti a panaszkezelésre vonatkozó jogszabályokat - hívja fel a figyelmet az MNB, amely mindhárom banknál megtiltotta a jogsértő magatartás további folytatását.
A jegybank 2013 novemberében 13 pénzügyi szervezettel szemben hivatalból indított fogyasztóvédelmi vizsgálatot azok panaszkezelési gyakorlatára vonatkozóan.
A vizsgálatot az indokolta, hogy az MNB-hez, illetve korábban a jogelőd pénzügyi felügyeleti hatósághoz jelentős számú, az érintett pénzügyi szervezetek panaszkezelését kifogásoló - egyező tartalmú és formátumú - fogyasztói beadvány érkezett. Az MNB eljárásai során a pénzügyi szervezetek panaszkezelési tevékenységén túl kiemelten vizsgálta a fogyasztók hiteltörlesztési táblázatának, illetve a tételes, írásbeli kimutatásoknak az ügyfél kérelmére történő kiküldési gyakorlatát.

Címkék: Gazdaság-bank-MNB

Ezek érdekelhetnek még

2024. Szeptember 03. 07:50, kedd | Belföld

Mintegy 12 millió tankönyvet szállított ki a posta az oktatási intézményekhez

Mintegy 12 millió tankönyvet szállított ki a posta az oktatási intézményekhez

2024. Szeptember 03. 07:43, kedd | Belföld

Varga-Bajusz Veronika: oktatási céllal továbbra is lehet mobiltelefonokat használni az iskolákban

A mobiltelefonok oktatási célra történő használata továbbra is támogatott

2024. Szeptember 03. 07:40, kedd | Belföld

Kövér László: annyi jövője van Európának és Magyarországnak, amennyi európai és magyar gyermek születik

Annyi jövője van Európának és Magyarországnak, amennyi európai és magyar gyermek születik, ha vannak gyermekek, akkor lesz jövője az őket vállaló családoknak és a nemzetnek, ha nincs gyermek, akkor nincs jövő

2024. Szeptember 02. 07:53, hétfő | Belföld

Mától két hétre lezárják a Kőröshegyi völgyhidat

Karbantartási munkálatok miatt hétfőtől várhatóan két hétre teljesen lezárják a Kőröshegyi völgyhidat az M7-es autópályán.