Hírek
2012. Június 15. 12:20, péntek | Helyi
Elindult a tatabányai vasúti pályaudvar megújításának tervezése
![Elindult a tatabányai vasúti pályaudvar megújításának tervezése](/external/image_cache/c/4/9/c499c1ed75360feedf60f78f2cb61753.jpg)
A tatabányai vasúti pályaudvar is megújulhat a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. Biatorbágy - Tata vasútszakasz európai uniós forrásokból tervezett fejlesztésekor.
Eztjelentette be Schmidt Csaba polgármester a Városházán, aki elmondta: jelenleg a 2014-2020 közötti pénzügyi támogatási időszakban esedékes pályázat előkészítése folyik, melyben felvázolt új állomás koncepciójához kéri a NIF Zrt. a város képviselőtestületének támogatását.
A tervezet a nemzetközi vonalon 140-160 km/órás sebességű vonatközlekedést irányoz elő, melyhez szükséges a nyomvonal korrekciója, a pálya megerősítése. A fejlesztés érintené a tatabányai vasútállomás területét: a meglévő pályatesteket áthelyeznék, a gyalogos felüljárót átépítenék, bővítenék. A tervezők a vasútállomás és a peronok kapcsolódásának több alternatíváját is megvizsgálták, s végül egy olyan megoldást választottak, amely az állomás közvetlen elérhetőségét a városközpont felől a Győri úthoz kötné, illetve Dózsakert irányából az Erdész utcához csatlakoztatná.
A terv szerint a váróterem és a kiegészítő helyiségek a sínek fölött létesülő „Hídház” építményben kapnak helyet, melyet tört vonalvezetésű gyalogos hídrendszer kapcsol a két városrészhez. A korszerű építészeti eszközökkel létesülő épületegyüttes a vasúton érkezők számára betöltheti a „város kapuja” funkciót.
A Győri úti és Erdész utcai csatlakozásoknál a tervezők lehetőséget teremtenek az aluljáró, a terepszinti járdák és a gyalogos hídrendszer gyalogosan és kerékpárral történő elérhetőségére, az idősek és mozgáskorlátozottak személyfelvonót vehetnek igénybe, az állomás peronjaihoz igyekvőket mozgólépcsők és felvonók szolgálják majd.
A létesítmény elhelyezésével illeszkedik az elővárosi közlekedésfejlesztési elképzelésekhez, ugyanis a gyalogos hídépítmény közvetlenül kapcsolódik a buszpályaudvar területéhez, mindkét végpontjánál személygépkocsi - és kerékpár parkolók létesülnek, így biztosított az úgynevezett intermodalitást (többféle közlekedési eszköz csomóponti találkozását). A kereskedelemfejlesztéséhez is hozzájárulhat a beruházás, ugyanis a gyalogos híd Mozdony utcai szakaszához a tervezők egy-egy „Sóhajok hídját” kapcsoltak, melyeken át akadálymentesen lehet eljutni a Konzum és a Vértes Center épületeibe.
A tervek szerint Alsógalla vasúti megállóhely az új Kormányhivatal (korábban Omega Center) közelébe kerül, szorosan kötődve a már épülő autóbusz fordulóhoz. Így itt is biztosítható lesz az intermodális közlekedési kapcsolat. Ugyancsak része lesz a projektnek Sárberek-Bánhida városrészek közúti kapcsolatát biztosító műtárgy tervezése is. Az önkormányzat az úthálózat fejlesztésével járul hozzá a városrészek összekötéséhez.
Jelenleg a tervkészítés szakaszában van a projekt, megvalósítása az elkövetkező évek feladata lesz.
A tervkészítéshez kapcsolódóan valamennyi műszaki kérdés megválaszolására a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. készséggel áll a sajtó rendelkezésére.
Ezek érdekelhetnek még
2024. Június 25. 13:17, kedd | Helyi
ALVÓ SÉRTETTŐL LOPTAK AZ AUTÓPÁLYÁN
A tatabányai rendőrök tetten érték azt a két román férfit, akik egy pihenőben ismeretlen módon kinyitották egy alvó sértett gépkocsiját, és abból pénzt vittek el.
2024. Június 04. 04:00, kedd | Helyi
Átadta rozsdamentes gerendákat gyártó üzemét Tatabányán a Transport-Beton
Egyenes és hullámos gerincű rozsdamentes gerendákat gyártó üzemet adott át a Transport-Beton Kft. Tatabányán.
2024. Május 25. 08:00, szombat | Helyi
Kiütötte az Ajka Kristályt a Perutz
A pápai csapat a szezon utolsó idegenbeli mérkőzését Ajkán játszotta, ahol a házigazdákat magabiztosan, 6-1 arányban győzte le.